Toon posts:

Ligt er dampfolie of niet op het dakbeschot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • xswitch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 20:54
Beste forumleden, ik wil graag mijn dak aan de binnenzijde isoleren maar voor ik weet welk materiaal ik hiervoor kan gaan gebruiken moet ik eerst zien te achterhalen wat er aan de koude kant op het dakbeschot ligt.

Het huis is uit 1970 en het materiaal lijkt op dik papier.
Kunnen jullie achterhalen of dit dampopen of dicht materiaal is?

https://tweakers.net/i/bujDgUFSXGl5IfRBYPZbE_mLo18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3NfSU9XxLcS3nfzlRODFhRk.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/CMQ-842Qxg-iyGv5mSrDKKNSanE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcjSe1tTsfaFmHP0F6PwKgxL.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/2M-YrqOS1wt8iP_iZVV8ZUqqoKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fQua3RTfgfKWM0UAUH3DULc.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dank is groot!

Alle reacties


  • Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:13

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Asbestpapier?

Zonder dollen…het lijkt meer op papier/karton dan op een folie. Met al die uitstekende vezels…..

3850Wp WZW, 3465Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org


  • teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nou.... dit is op zeker een verdacht materiaal. Even checken bij de buren/gemeente wat die er van weten.

En nee, er ligt dus geen folie onder de pannen.

Wise enough to play the fool


  • xswitch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 20:54
Aan de hand van jullie antwoorden kwam ik dit topic nog tegen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2029946

Dan is het iig geen asbestpapier

  • pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Is een asfalt papier. Bijna op ieder jaren 70 dak teogepast met spaanplaat dakbeschot.

  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waarschijnlijk asfalt-papier ofwel bitume-papier idd. In basis in de jaren 70 dampdicht inmiddels half vergaan in de meeste gevallen. Toch zou ik niet dampdicht isoleren aan de binnenkant en een klimaatfolie gebruiken zodat vocht er ook aan de binnenkant uitkan.

[Voor 35% gewijzigd door twain4me op 09-02-2022 20:57]

Pagina: 1


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee