Toon posts:

welk type dakfolie is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • h3nr1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Mijn vraag
Ik heb een jaren 70 woning met pannendak met daaronder een folie. Graag wil ik weten of deze dampdicht of open is. Wie herkend dit type folie? Daarna kan ik namelijk de binnenzijde gaan isoleren en evt dampdichte folie daar aanbrengen.
https://tweakers.net/i/I3kMs3kTRRxY5Lxo1eYmoe8FUmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4uCBWIbct9JscDwDRCkvTKd.jpg?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/Ps--Z5TI2RvSLbY-UUKOE2rOSjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfic3FMV88tB5SQz0kYgA0YN.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/f9_rshjhiu4MfB_9Bbhdk72eoiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf9U6KRnXHoTBrrDhYfBffG1.jpg?f=fotoalbum_large


Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op google.

[Voor 3% gewijzigd door h3nr1 op 17-04-2022 15:15]

Beste antwoord (via h3nr1 op 19-04-2022 20:07)


  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat voor soort 'papier' is dit op mijn dakbeschot?
Is iets vergelijkbaars en wordt vaak genoemd als bouwpapier, bitumenpapier of in ieder geïmpregneerd met vezel en of bitumen.

Gezien de staat van het papier zou ik er niet meer teveel van verwachten voor dampdichtheid.

Tweakers Discord

Alle reacties


Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat voor soort 'papier' is dit op mijn dakbeschot?
Is iets vergelijkbaars en wordt vaak genoemd als bouwpapier, bitumenpapier of in ieder geïmpregneerd met vezel en of bitumen.

Gezien de staat van het papier zou ik er niet meer teveel van verwachten voor dampdichtheid.

Tweakers Discord


  • pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
asfaltpapier of vergelijkbaar. Na 50 jaar inderdaad niet meer damp dicht.
Ik heb het ook onder de pannen liggen en het dak van binnenuit geïsoleerd.
Jouw pannen lijken met nog wel OK. Ik heb betonpannen. Als die er nog een x af gaan dan wordt direct de folie vervangen.

  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:54
bitumenpapier en dit hoort dampdicht te zijn, van binnen dus met dampopen materiaal en klimaatfolie werken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 20:13
Hou er rekening mee dat er asbest in kan zitten

  • h3nr1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Bedankt allen. Ik neem geen risico en ga voor steenwol en dan klimaatfolie. Dit lijkt me een veilige keuze. Als het dak aan de beurt is zal er een dampopen folie op komen

  • Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vroeger had je geen dampopen folie, dus deze was bij aanbrengen dampdicht. Wat ie nu na 50 jaar is weet niemand.
Pagina: 1


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee