Vraag


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb een vraag, ik heb sinds 3 dagen nadat de verbinding van de Wifi pods slecht bleef, deze TP-Link Deco Wifi systeem gekregen.

https://tweakers.net/i/wWBApL4LUl06HHVi_5CwCy-Kw4g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E16gKXdbCJPUWwSkErtAQCEP.jpg?f=user_large

Echt in de handleiding staat dat de Wifi van het modem uit moet, echter wilt dat op een of andere manier niet lukken, omdat ik de instelling niet omgezet krijg, schuifje kan ik niet indrukken. Nu heb ik telefonisch contact opgenomen en de medewerker van Ziggo zegt als de naam het zelfde is op zowel het modem als op de TP-Link, dan maakt dat niks uit, echter heb ik weer van een monteur aan huis gehoord dat het beter is dat de Wifi op het modem uit is en ik volledig gebruik maak van de TP-Link.
...

Ik heb Ziggo met een Giga verbinding en een zwart smartwifi modem van ziggo

https://tweakers.net/i/FsZBdSf6GH2H07-baSoa0Y4QNu4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ytqDJFrwzam8NFc9rH9z7td8.png?f=user_large
...

Heb online gezocht maar niet echt wijzer geworden, dus hoop dat een mede tweaker me hier mee kan helpen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Alle reacties


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:17
WiFi van ziggo modem uit inderdaad en de deco’s hun werk laten doen.

Float like a butterfly, sting like a bee.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Als je die deco's draadloos aansluit (wireless backhaul), dan moet de main deco in router mode staan en is alles daarachter een ander netwerk dan wat je Ziggo aanmaakt (zowel zijn wifi als zijn lan poorten).

Die twee netwerken kunnen elkaar niet bereiken.
Als je geen connectie tussen die twee netwerk nodig hebt dan is dat geen probleem, heb je dat wel nodig (een printer bijvoorbeeld) dan gaat dat niet.

Als je die deco's beraad aansluit (wired backhaul) dan moet je die deco's in accesspoint mode zetten en wordt alles (dus ook de ziggo) een enkele netwerk en kan alles elkaar bereiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mocht je de wifi zelf niet uit kunnen krijgen kan je altijd vragen of Ziggo dat kan doen.

In principes als je de Deco's aansluit wijst alles zich vanzelf.

Ik wou wel adviseren alle deco's met wired backhaul aan te sluiten, voor betere performance, en het feit dat je dan 1 groot netwerk hebt, in plaats van 2 gescheiden (wired & wireless).

Mocht je de wifi echt niet uitkrijgen is dat in principe geen probleem verder.

HENG HENG


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 14:34

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dit al geprobeerd? link

Spec's PC


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Spacecowboy schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:52:
Mocht je de wifi zelf niet uit kunnen krijgen kan je altijd vragen of Ziggo dat kan doen.

In principes als je de Deco's aansluit wijst alles zich vanzelf.

Ik wou wel adviseren alle deco's met wired backhaul aan te sluiten, voor betere performance, en het feit dat je dan 1 groot netwerk hebt, in plaats van 2 gescheiden (wired & wireless).

Mocht je de wifi echt niet uitkrijgen is dat in principe geen probleem verder.
Ik heb 1 deco met een kabel aan het modem, en die andere gewoon draadloos.

Een kabel naar die andere 2 is niet mogelijk, had hiervoor die oude powerline adapters.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Ja, die had ik op de handleiding staan, echter kan ik die functie niet uitzetten, dat schuifje zeg maar kan ik niet omzetten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 14:34

nhanssen

QVL is non-tweakers

Linksquest schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:07:
[...]


Ja, die had ik op de handleiding staan, echter kan ik die functie niet uitzetten, dat schuifje zeg maar kan ik niet omzetten.
Dan zou je inderdaad met Ziggo contact moeten opnemen of anders de kooi van Faraday >:)

Spec's PC


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Linksquest schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:06:
[...]


Ik heb 1 deco met een kabel aan het modem, en die andere gewoon draadloos.

Een kabel naar die andere 2 is niet mogelijk, had hiervoor die oude powerline adapters.
Dat is ook hoe ik mijn deco set heb aangesloten (en ook ter vervanging van powerline). Alle 3 deco zuiltjes in accesspoint modus. En mijn modem staat in router modus en daarachter mijn eigen router. En de wifi op beide staat gewoon aan. Beide met andere netwerknamen dan die van de deco set.
en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
W1ck1e schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:10:
[...]
Dat is ook hoe ik mijn deco set heb aangesloten (en ook ter vervanging van powerline). Alle 3 deco zuiltjes in accesspoint modus. En mijn modem staat in router modus en daarachter mijn eigen router. En de wifi op beide staat gewoon aan. Beide met andere netwerknamen dan dat van de deco set.
Ik heb geen aparte router, gewoon de handleiding gevolgd, alleen modem Wifi krijg ik niet uit. Ik heb verder geen idee of ik alles goed heb staan, zag dat ipv6 uitstaat.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
@Linksquest Ervaar je een probleem waardoor je denkt dat de wifi van je modem uit moet ?

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 01-04-2023 14:19 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
W1ck1e schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:18:
@Linksquest Ervaar je een probleem waardoor je denkt dat de wifi uit moet van je modem ?
Heb het pas 3 uur, merk nog geen gekke dingen, maar omdat een monteur aan huis en de handleiding aangaf uitzetten en de man aan de telefoon zegt aanzetten. Ik heb daar om eerlijk te zijn weinig verstand van, ben wel iemand die graag dingen proberen doet, daarom ook mijn vraag wat wijsheid is.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
@Linksquest dan zou ik sowieso een weekje wachten. En kijken of het nu tot dan goed werkt. Indien niet dan pas je het aan.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 01-04-2023 14:22 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Prima, gaan we dat doen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Die deco staat default in router mode dus je hebt twee router (de Ziggo en de main Deco).
En de wifi van elke Ziggo router is gewoon uit te zetten.
Gewoon inloggen op dat ding en de wifi uitzetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Ben(V) schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:13:
Die deco staat default in router mode dus je hebt twee router (de Ziggo en de main Deco).
En de wifi van elke Ziggo router is gewoon uit te zetten.
Gewoon inloggen op dat ding en de wifi uitzetten.
Ja en dat werkt dus niet, heb ook met Ziggo gebeld maar ook hun lukt het niet, hun boden me wel aan hem in Bridge mode te zetten, maar dan werkt nog maar 1 van de 4 ethernet poorten, en nu gebruik ik er 3. dus dat schiet ook niet op.

Maar kan het kwaad om ze alle 2 aan te laten, merk zelf in de woonkamer geen problemen, en in de Game Room zeg maar haal ik nu 220mbit, slaapkamer van de dochter ook 220mibit gemiddeld.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
@Linksquest Neen het kan geen kwaad. zoals eerder gezegd: kijk het even een week aan, dan kan het nieuwe modem ook even "uittrillen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50
W1ck1e schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:03:
@Linksquest Neen het kan geen kwaad. zoals eerder gezegd: kijk het even een week aan, dan kan het nieuwe modem ook even "uittrillen".
Uittrillen? Wat moeten we daaronder verstaan?

The devil is in the details.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
W1ck1e schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:03:
@Linksquest Neen het kan geen kwaad. zoals eerder gezegd: kijk het even een week aan, dan kan het nieuwe modem ook even "uittrillen".
Ga ik doen, en zoals gezegd merk ik tot nu toe geen gekke dingen, laptop deed alleen gisteren in het begin even gek met internet, maar kan ook even een dip in de verbinding zijn geweest, want die haalde toch 190mbit op de WiFi, nu heeft de laptop nooit hoger gepakt op de Wifi en zal dat wel aan de kaart liggen, maar mijn Samsung S22 Ultra haalt makkelijk 800mbit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Hahn schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:05:
[...]

Uittrillen? Wat moeten we daaronder verstaan?
Volgens kwamen er een paar instellingen updates op mijn modem in de eerste week na installatie. Maar ik kan mij vergissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
@Linksquest Wifi aan en uit zou via deze pagina moeten kunnen:

https://tweakers.net/i/tcDklZV66QNWzvf2A9Cjjx7u2bI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j6ZoLQfeLzmUjfT6sIxZCmS7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Linksquest schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:45:
[...]


Ja en dat werkt dus niet, heb ook met Ziggo gebeld maar ook hun lukt het niet, hun boden me wel aan hem in Bridge mode te zetten, maar dan werkt nog maar 1 van de 4 ethernet poorten, en nu gebruik ik er 3. dus dat schiet ook niet op.

Maar kan het kwaad om ze alle 2 aan te laten, merk zelf in de woonkamer geen problemen, en in de Game Room zeg maar haal ik nu 220mbit, slaapkamer van de dochter ook 220mibit gemiddeld.
Het kan geen kwaad als die Ziggo niet de wifi kanalen hetzelfde zijn als die van de Deco, is dat wel het geval dan zitten ze elkaar in de weg.

Maar een Ziggo modem waarvan de wifi niet uit te zetten is, is niet acceptabel, dat moet Ziggo voor je oplossen.

Zit er gewoon geen mogelijkeheid in om hem uit te zetten of acccepteert hij de setting niet?
zie:
https://www.ziggo.nl/klan...#/smartwifi-modem/verder/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
W1ck1e schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:13:
@Linksquest Wifi aan en uit zou via deze pagina moeten kunnen:

[Afbeelding]
Heb je een Url van die pagina hoe ik daar op kom? Ik kom namelijk alleen in die van de Smarth Wifi

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Ben(V) schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:18:
[...]


Het kan geen kwaad als die Ziggo niet de wifi kanalen hetzelfde zijn als die van de Deco, is dat wel het geval dan zitten ze elkaar in de weg.
Ik heb Modem en Deco precies dezelfde naam, alle bij heten ze Router 66 en heb ik de zelfde code.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Het gaat om de kanalen, niet om de naam.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Dat snap ik, maar heb geen idee hoe ik al die kanalen kan zien, enige dat me opviel was dat de DECO de ipv6 uit heeft staan, geen idee of deze aan moet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deco heeft niet-instelbare kanalen, in 2.4GHz staat het altijd op 40MHz 4+9. Dat overlapt met letterlijk ieder ander kanaal in de band :X Beste optie om er zo min mogelijk last van te hebben is 20MHz kanaal 1.

Maar ik zou me verder weinig druk maken om kanaal waar de Ziggo modem op staat als er toch geen verkeer overheen gaat. Het is het verkeer in een kanaal waar je last van hebt, als die er niet is boeit die ene beacon per 100ms niet noemenswaardig.

Dat is gelijk waarom "WiFi Scanner" apps veel minder nuttig zijn dan ze lijken: ze tonen alleen waar ze beacons gevonden hebben en hoe sterk het signaal daarvan is. Ze tonen niet hoeveel verkeer er in dat netwer zit. Je hebt veel meer last van een zwak signaal maar veel verkeer dan een sterk signaal zonder verkeer.

Soittakaa Paranoid!


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Ik heb gisteren eens geprobeerd op die Deco draadloos te gamen met de Xbox Series X, dat loopt erg goed, geen lag ofzo gehad. Cloudgamen zal ik nog moeten proberen, maar verwacht met 220mbit dat het ook wel lekker loopt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Linksquest schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:48:
[...]
Heb je een Url van die pagina hoe ik daar op kom? Ik kom namelijk alleen in die van de Smarth Wifi
http://192.168.178.1/?page=settings%2Fwireless%2Fsignal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Thnx, ga ik straks thuis even proberen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
Linksquest schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:59:
Ik heb gisteren eens geprobeerd op die Deco draadloos te gamen met de Xbox Series X, dat loopt erg goed, geen lag ofzo gehad. Cloudgamen zal ik nog moeten proberen, maar verwacht met 220mbit dat het ook wel lekker loopt.
Dat valt mij mee :)
Het “probleem” van een dual band mesh setje als jij hebt is dat de latency *2 en de bandbreedte /2 gaat (als je met een satellite node verbonden bent ipv hoofdnode uit meterkast). Vooral latency merk je met gamen

zolang alle nodes elkaar goed kunnen zien (op 5ghz) is er nog best een prima verbinding uit te halen.
Weet je zo met welke node je xbox verbonden is? (Te zien in deco app)

CISSP! Drop your encryption keys!


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
W1ck1e schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:13:
@Linksquest Wifi aan en uit zou via deze pagina moeten kunnen:

[Afbeelding]
Zelf daar krijg ik het niet uitgezet.

https://tweakers.net/i/XirT3MI6LQBa647nCUyqk14oJEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/keBwq9McyjhlGgL7XVcD5f49.png?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Linksquest schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:59:
Ik heb gisteren eens geprobeerd op die Deco draadloos te gamen met de Xbox Series X, dat loopt erg goed, geen lag ofzo gehad. Cloudgamen zal ik nog moeten proberen, maar verwacht met 220mbit dat het ook wel lekker loopt.
Als je de xbox bedraad kan aansluiten aan de satelliet deco heb geen last van de "/2" die @laurens0619 bedoelt.
Het “probleem” van een dual band mesh setje als jij hebt is dat de latency *2 en de bandbreedte /2 gaat (als je met een satellite node verbonden bent ipv hoofdnode uit meterkast). Vooral latency merk je met gamen

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 03-04-2023 07:29 ]


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Linksquest schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:56:
[...]
Zelf daar krijg ik het niet uitgezet.
[Afbeelding]
Bel daarvoor over een week met 1200

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 03-04-2023 07:32 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Linksquest schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:56:
[...]


Zelf daar krijg ik het niet uitgezet.

[Afbeelding]
Ik ben niet bekend met het probleem maar kan het zijn dat de WiFi niet uit kan omdat je smart WiFi gebruikt? Daarvoor is namelijk de WiFi van met modem nodig, kan dus zijn dat de firmware het niet toelaat voordat je smart WiFi uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
bjusterbaarlik schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:39:
[...]

Ik ben niet bekend met het probleem maar kan het zijn dat de WiFi niet uit kan omdat je smart WiFi gebruikt? Daarvoor is namelijk de WiFi van met modem nodig, kan dus zijn dat de firmware het niet toelaat voordat je smart WiFi uitzet.
Dat denk ik niet (want smart wifi staat bij mij aan en ik kan wifi wel uit zetten), echter bij mij staat "Wifi-gastnetwerk" / "Guest network" uit. Misschien dat dat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 03-04-2023 08:29 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
W1ck1e schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:27:
[...]
Dat denk ik niet (want smart wifi staat bij mij aan en ik kan wifi wel uit zetten), echter bij mij staat "Wifi-gastnetwerk" / "Guest network" uit. Misschien dat dat het is.
Die staat inderdaad bij mij nog aan, kan zijn dat het dat is, maar het loopt voor nu prima.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
@Linksquest kun je wel _iets_ instellen in dat modem? Of is alles greyed out en zit je in een soort user modus (Geen idee of dat bestaat)

Ik zie ook dat ziggo een soort portal heeft, misschien worden de settings vanuit daar doorgestuurd?
https://www.ziggo.nl/klan...#/smartwifi-modem/verder/

Wat zie je als je via https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/homepage.html gaat?

[ Voor 48% gewijzigd door laurens0619 op 03-04-2023 09:12 ]

CISSP! Drop your encryption keys!


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Ik kan niks aanpassen, behalve de naam en wachtwoord.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
@Linksquest
Kan het dan niet zo zijn dat je in jouw geval alles via smartwifiweb moet aanpassen ipv direct op het modem?
Ik ken smartwifiweb niet maar kijkende naar de handleiding lijkt het op een soort webportal, draaiende bij ziggo, die daarna alle setting doorstuurt naar je modem. Heb je dat al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 03-04-2023 09:37 ]

CISSP! Drop your encryption keys!


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
laurens0619 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:34:
@Linksquest
Kan het dan niet zo zijn dat je in jouw gevallen alles via smartwifiweb moet aanpassen ipv direct op het modem?
DAt lijkt een soort webportal, draaiende bij ziggo, die daarna alle setting doorstuurt naar je modem. Heb je dat al geprobeerd?
Ik stel alles in direct op het modem. (zelfde type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
W1ck1e schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:37:
[...]
Ik stel alles in direct op het modem. (zelfde type)
Ja ik ben ook niet anders gewend bij Ziggo dat dit gewoon kan maar ik kan anders ook niet verklaren waarom alles greyed out is.

Misschien is TS een nieuwe kant en heeft hij een "smartwifiwebonly" profiel waar dit voor bestaande klanten ander is?

De handleiding op de website van ziggo praat iig niet meer over het inloggen op het modem dus het zou mij niets verbazen als ze die optie willen uitfaseren

CISSP! Drop your encryption keys!


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 14:47
Linksquest schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:19:
Ik kan niks aanpassen, behalve de naam en wachtwoord.
Ik zou de naam gewoon aanpassen naar een andere naam dan als je op de Deco gebruikt. Dan weet je zeker dat het niet kan storen, behalve in kanalen maar niet in apparatuur welke verbinding maakt met WIFI en niet goed roamt en op de router blijft hangen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
laurens0619 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:44:
[...]

Ja ik ben ook niet anders gewend bij Ziggo dat dit gewoon kan maar ik kan anders ook niet verklaren waarom alles greyed out is.

Misschien is TS een nieuwe kant en heeft hij een "smartwifiwebonly" profiel waar dit voor bestaande klanten ander is?

De handleiding op de website van ziggo praat iig niet meer over het inloggen op het modem dus het zou mij niets verbazen als ze die optie willen uitfaseren
Of het is onderdeel van het proces dat ik bedoel met "uittrillen" (zie mijn eerdere posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
laurens0619 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:44:
[...]

Ja ik ben ook niet anders gewend bij Ziggo dat dit gewoon kan maar ik kan anders ook niet verklaren waarom alles greyed out is.

Misschien is TS een nieuwe kant en heeft hij een "smartwifiwebonly" profiel waar dit voor bestaande klanten ander is?

De handleiding op de website van ziggo praat iig niet meer over het inloggen op het modem dus het zou mij niets verbazen als ze die optie willen uitfaseren
Ben al klant sinds @ home, dus nee geen nieuwe klant.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49
@Linksquest
Dan weet ik het nog niet, maar je zou nog steesd kunnen proberen of je via smartwifi web omgeving de wifi wel uit kan krijgen :)

CISSP! Drop your encryption keys!


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Linksquest

Moderator Spielerij

Game On!

Topicstarter
Voor nu loopt het eigenlijk prima, zelfs met die 2 naast elkaar, staan letterlijk naast elkaarz en ook de snelheid is prima, denk dat ik het voor nu gewoon lekker zo laat lopen. Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken, waardeer ik zeer.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:19:
Ik kan niks aanpassen, behalve de naam en wachtwoord.
Misschien dat dan nog aanpassen. Dat weet je zeker dat er niet apparatuur verbinding gaat maken met het modem. Dan heeft het modem gewoon een WiFi netwerk welke je niet gebruikt.

  • BBen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-12-2023
Ben(V) schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:48:
Als je die deco's draadloos aansluit (wireless backhaul), dan moet de main deco in router mode staan en is alles daarachter een ander netwerk dan wat je Ziggo aanmaakt (zowel zijn wifi als zijn lan poorten).

Die twee netwerken kunnen elkaar niet bereiken.
Als je geen connectie tussen die twee netwerk nodig hebt dan is dat geen probleem, heb je dat wel nodig (een printer bijvoorbeeld) dan gaat dat niet.

Als je die deco's beraad aansluit (wired backhaul) dan moet je die deco's in accesspoint mode zetten en wordt alles (dus ook de ziggo) een enkele netwerk en kan alles elkaar bereiken.
Ik heb steeds uitval van Deco's X50 die op de boven etage staan.

De wifi van Ziggo heb ik uit gezet, de eerste Deco bedraad aangesloten op de Ziggo Smart Wifi modem buiten de meterkast hangen, het Deco systeem in de app op Acces Point gezet, en de andere twee Deco X50 in twee kamers op de eerste etage staan, en af en toe valt de wifi in huis weg .... echt irritant.

Nu heb ik een wifi meting gedaan via de Ziggo app de 3D meting en die geeft aan dat de wifi bij alle Deco's traag is zelfs bij de bedrade Deco die buiten de meterkast hangt ..... heb al een paar keer de deco's verplaatst kijken of dat effect had maar helaas.

Enig idee ???
Pagina: 1


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee