Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

gezocht"vitis vinifera roland" druif


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben op zoek naar 5 planten van de vitis vinifera Roland. Graag binnen nederland en het liefst regio rijnmond. Online kan ik ze niet vinden in nederland. Als iemand een goed alternatief heeft voor een pitloze muskaatdruif die buiten de kas kan en redelijk resistent tegen ziektes is hou ik me ook aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later ...

Toevallig ken ik die "Roland" (RdB...het is geen grapje....😜!) omdat ik verleden jaar wat stekhout kreeg ervan van een kennis in Vlaanderen. (RdB...dat is dezelfde persoon naar wie je me laatst vroeg, die om jouw Vera had gevraagd) Helaas was dat stekhout al te ver verdroogd in februari  toen ik het kreeg en is er niets van geworden.  

 

Het gaat om een plaatselijke varieteit/ontdekking, die je - buiten bij het tuincentrum De Bock  dat ze "ontdekte" in Oudenaarde, nergens zult kunnen kopen. Hier een link naar deze achtergrond. https://www.planten-debock.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2427

 

Ik neem zelf aan  dat er diverse vergelijkbare of betere rassen wel in Nederland te verkrijgen zullen zijn. Maar ik heb er zelf dus geen ervaring mee en heb geen directe vergelijking, 

aangepast door weknow

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...